Stlačeni prirodni plin je alternativa ukapljenom prirodnom plinu u transportu prirodnog plina, a osnovna razlika je agregatno stanje plina. Kod SPP-a plin se nalazi u plinovitom agregatnom stanju dok je pri transportu u obliku UPP-a prirodni plin u tekućem agregatnom stanju. Osim toga SPP se već duže vrijeme koristi kao pogonsko gorivo vozila sa unutarnjim izgaranjem te predstavlja ekološku alternativu tekućim fosilnim gorivima.
Glavne prednosti korištenja SPP-a su:
- smanjenju troška goriva do čak 50%
- smanjenje ispušnih plinova u odnosu na vozila s pogonom na dizel i benzin
- smanjene emisije CO2 za 23 do 35%, gotovo nulte emisije čestica (PM)
- 87 do 90% smanjene emisije NOx
- 67% do 76% smanjene emisije ugljikovodika
Nedostaci:
– ograničeni modeli vozila sa pogonom na SPP
– nerazvijena infrastruktura
Punionice SPP – CNG u Hrvatskoj:
![]() | Kratice: – SPP – stlačeni prirodni prirodni plin (CNG) – CNG – compressed natural gas (SPP) – UPP – ukapljeni prirodni plin (LNG) – LNG – liquid natural gas (UPP) |
– Zagreb (za potrebe ZET-a)
– Rijeka SPP (za javnu upotrebu)
– Pula (javni prijevoz)
– Brod-plin d.o.o. (za vlastite potrebe)
– Slavonski Brod – (samoposlužna za javnu upotrebu)
Kratice:
SPP – stlačeni prirodni prirodni plin * CNG – compressed natural gas
UPP – ukapljeni prirodni plin * LNG – liquid natural gas